Din varukorg

Totalt: 0:-
Fortsätt Handla
0346 - 300 68

Köpvillkor

Öppet köp, ångerrätt och byte m.m.

Enligt lag har ni alltid 14dagars ångerrätt när ni handlar hos oss. Ni står själva för frakten tillbaka till oss vid öppet köp eller byte. Vid öppet köp krediterar vi hela ursprungsbeloppet inkl. frakt till er. Vid byte står vi för frakten till er på den nya varan. Använd returformuläret som finns med vid leverans för snabbast hantering.
Byte och retur gäller givetvis endast oanvända varor.

Garanti

Vi följer givetvis konsumentköplagen och våra leverantörers garantivillkor. Enkelt förklarat kan man säga att det är två års garanti på alla kapitalvaror men vissa undantag finns, på de flesta haspelrullar och multirullar är det minst fem års garanti. Vill du veta exakt vad som gäller för den vara du vill köpa så kontakta oss på tel. 0346-30068. Om du har en vara som du vill åberopa garanti på så kontakta alltid oss innan du skickar den till oss så vi kan lösa det på snabbaste och smidigaste sättet.

Frakt

Vi skickar större delen av våra paket med DHL, som levererar till närmaste Service Point eller brev med Posten. Mindre varor skickas som brev med Posten. Ni ser fraktkostnaden så fort ni lägger en vara i varukorgen.
Våra fraktkostnader:
Fri frakt över 500:-
35:-: varor som levereras som brev t.ex. beten och andra smågrejor
70:-: vår vanligaste fraktkostnad på alla normalstora varor

Ej uthämtat paket

För ej uthämtat paket debiterar vi DHLs kostnader när återbetalningen görs via Klarna. Vi mailar i så fall ut ett underlag från DHL.
 

Leveranser

Vår målsättning är att endast visa det vi har i lager på nätet och skicka det omgående men eftersom butiken håller på att avvecklas så kan lagersaldo ibland vara fel. Så på grund av rean skickar vi det vi har i lager och stryker eventuellt det som är slut! Alla ordrar som inkommit innan 11.00 försöker vi skicka samma dag med DHL och är i de flesta fall hos er dagen efter(gäller vardagar). Ibland kan det ta några dagar extra om avståndet är långt eller om DHL inte har daglig utkörning på er ort men det är endast i undantagsfall. Brev postas normalt på kvällen och finns i er brevlåda max två dagar senare(gäller vardagar).

 

Avisering

Alla paket aviseras via sms så rätt uppgivet mobilnummer är ett måste. Brev levereras i er postlåda.
 

Priser

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna om grossisterna gör det.
 

Beställning

Du beställer enklast genom att gå in på webshopen och göra din beställning där.
När ni handlar på hemsidan lägger ni som vanligt varorna i "varukorgen" och kommer till "kassan", därefter kan ni fortsätta handla eller slutföra köpet. Vi har anlitat Klarna Checkout som "kassa" vilket medför säkra betalningar. Genom att fylla i epostadress och postnummer(i vissa fall krävs även personnummer) så hämtas era uppgifter automatiskt. Därefter sluför man köpet och Klarna mailar en faktura till er efter att vi skickat varorna, efter slufört köp kan man ändra betalningen till kort, avbetalning eller direktbetalning via internetbank om man vill. Inga avgifter tilkommer för faktura, kort eller internetbank. Om ni har några frågor eller inte vill handla på detta sätt så är ni alltid välkomna att ringa in er order på 0346-30068. Då kan ni endast handla via förskottsbetalning eller swish.

 

Dataskyddspolicy

Vem är registeransvarig för dina personuppgifter?
Jensen & Celander AB är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina dessa i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser. 

Jensen & Celander AB
Bäckvägen 5
311 60 Ullared
Org. nr: 556188-1557
Ansvarig: Martin Celander

Varför samlar vi in personuppgifter?
För att kunna fullfölja vår del av avtalet gentemot dig som kund så behöver vi vissa uppgifter för att kunna leverera varorna.

Var lagras uppgifterna?
Alla uppgifter lagras enligt lag på en säker server i Sverige.

Vem har tillgång till uppgifterna?
Alla medarbetare på Jensen & Celander AB har tillgång till de personuppgifter som krävs för att leverera till dig eller bistå med hjälp angående en order, reklamation eller garantiåtgärd.

Hur länge sparas uppgifterna?
Uppgifterna sparas så länge det finns relevans för att lättast hjälpa till vid en garantiåtgärd men max 5år. När du registrerat dig som kund lagras dina uppgifter så länge du är aktiv som kund, inaktiva kunder raderas efter 3år.

Vilka är dina rättigheter?
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta oss och vi skickar dig dina personuppgifter via e-post.
Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga eller rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter. 
Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av oss med undantag av pågående ärenden.
Kontakt
Om du har synpunkter på vår behandling av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss. Du kan antingen ringa till 0346 eller sända ett mail till info@fiskebutiken.nu. Om du är missnöjd med hur vi behandlar dina personuppgifter har du rätt att anmäla detta till Datainspektionen, som är regulatorn för behandling av personuppgifter

Varumärken